יש לי הרגשה שאם יש לכם ילדים קטנים, מצבנו די דומה… סוף אוגוסט, הקייטנות כבר הסתיימו, הסבתות הכריזו על שביתה, אנחנו על האדים האחרונים של הסבלנות, וכל מה שנראה באופק זה ה – 1.9.

ואם אין לכם ילדים קטנים, אז אולי אוגוסט קצת פחות משפיע, אבל המצב בארץ בהחלט משפיע על כולנו..

אני בינתיים לוקחת טיפה אויר עם המשפחה ביוון.. בין בריכה, לים, לעוד ארטיק.. עצרתי לכתוב לך. כי אני יודעת שכבר חייבים להסתכל גם קצת קדימה ולתכנן את ספטמבר.

בעוד רגע נחזור למשרד ולפגישות, אולי נחפש הזדמנויות חדשות לעסק או של עבודה חדשה, נפגוש אנשים חדשים או כאלו שלא ראינו זמן מה, ושוב נצטרך להציג את עצמנו, את הארגון שלנו או העסק שלנו, ואין ספק שכדאי שזה יהיה כמה שיותר טוב.

כמה טוב? ככה שנצליח לסקרן, ליצור עניין, לגרום לכך שירצו לעבוד דווקא איתנו.
כי בעולם תחרותי, היכולת “למכור את עצמנו” היא לא פחות חשובה מלמכור כל מוצר אחר.

רק ש… בואו נודה – זה לא תמיד מרגיש טבעי או נוח, נכון?

לא מעט פעמים לקוחות אומרים לי ״אין לי בעיה לדבר מול אנשים, אבל ממש קשה עם לדבר על עצמי״.. אני ממש מבינה את זה, גם לי לא היה קל בהתחלה להציג את עצמי. תמיד הסתבכתי עם מה בעצם להגיד, מה יותר יעניין, איך לבחור במה להתמקד..

במשך השנים פיתחתי את הגישה שלי להצגה עצמית, כדי להגיע מוכנה לכל הזדמנות ולהרגיש בנוח, ורק לעשות התאמות קטנות בהתאם לקהל או לסיטואציה.

אז מה אני מציעה?

הנה כמה טיפים שאיתם אפשר להתחיל, כי זה יכול להיות הרבה יותר קל ממה שנראה לנו:

  1. לספר סיפור: במקום לשלוף הישגים, נתונים או את “רשימת המכולת” של: שם, תפקיד ומידת נעלים… כדאי לשתף בחוויה שממחישה את הערך שלכם. דרך הסיפור אנשים יכולים להבין לבד מי אנחנו, פרטים מעניינים עלינו, אולי מה הערכים שלנו והחוזקות שלנו בצורה אובייקטיבית, זכירה ומעניינת. מוזמנים לכתוב לי חזרה סיפור שיכול להציג אתכם, אשמח לעזור לכם לדייק אותו.
  2. קודם להקשיב: הקשבה ותשומת לב לאחרים יכולה להיות מאוד אפקטיבית, גילוי עניין אמיתי באחרים מאפשר לנו להבין מה משותף ביננו, על מה כדאי לשים את הפוקוס ומאפשר לנו להיות הרבה יותר רלוונטים לשיחה. שאלו קודם את השאלות, תנו לצד השני להציג את עצמו ואז תוכלו לכוון את השיחה למה שמעניין אותו או אותה ולייצר חיבור.
  3. אותנטיות (קצת נמאס מהמילה הזו?!?) משתלמת: זה אולי מפתיע, אבל מניסיון: כנות ורגישות יכולות להיות מושכות יותר מביטחון עצמי מוגזם. אנשים מחפשים נקודות הזדהות וחיבור ולא דמות חזקה ובלתי אפשרית. לשתף בהתלבטויות, באתגרים או אפילו בכשלונות שלנו, יכול מאוד לחבר אלינו. כמובן כתלות בסיטואציה ובהמשך הסיפור.. 
  4. תרגול ה“elevator pitch”: או בעברית “נאום המעלית”. מה הכוונה? במידה והיינו פוגשים במעלית בדיוק את האישה או האיש החשובים האלו שהיינו רוצים שיכירו אותנו – אותו משקיע, מנכ״לית, שותפה פוטנציאלית או בוס עתידי, שחשובים לנו. איך אנחנו מנצלים את העלייה במעלית איתם מקומה 2 לקומה 17 כדי להעביר את המסר המרכזי ובעיקר כדי לסקרן מספיק כדי שירצו להיפגש ולשמוע עוד. להיות מוכנים לסיטואציה שאנחנו יכולים להציג את עצמנו או את העשייה שלנו בקצרה (30 שניות) ובצורה מעניינת וברורה. הכנה ואימון יכולים לעזור לנו “לשלוף” את נאום המעלית המוצלח שלנו ברגע האמת.
  5. התמקדות בערך: כדאי להתמקד בחוזקות הטבעיים שלנו ולהראות איך הערך הייחודי שלנו רלוונטי ויכול לשמש בפתרון בעיות ואתגרים. רצוי להעביר את החשיבות והיעילות של אותו הערך דרך דוגמאות וסיפורים מלקוחות, תפקידים בעבר ודברים שעשינו כך שזה אמין וממוקד.

 זכרו: המטרה היא לא “למכור” את עצמכם, אלא לאפשר לאחרים לראות את הערך הייחודי שאתם מביאים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *