הידעת?
לפני כמה ימים ציינו את יום המשפחה.
מרביתנו מגלים על היום הזה כשהגננת מבקשת לשלוח תמונה משפחתית לגן של הילדים, או כשאנחנו מתבקשים להגיע לפעילות משותפת בבית ספר.
אולי דוקא השם הקודם של היום הזה מוכר לך יותר – בעבר קראו לזה “יום האם”.
אז – למה בעצם שינו את השם?
האם רק השם השתנה?
נראה כי היה צורך להתאים את השם לתקופה, ולא רק את השם, המשמעות התעדכנה, הרי כיום יש משפחות בהרכבים שונים ויש צורך לתת לזה ביטוי. היום הזה עבר “מיתוג מחדש” כדי להתאים לתקופה ולקהל.
בעיני, זה בדיוק מה שכל דובר ודוברת צריכים לעשות אחת לתקופה, לשאול את עצמם:
האם המסר שלי עדיין מתאים?
האם הוא משקף אותי ואת מה שאני רוצה להעביר היום?
ואם זה הזמן לעדכן, “למתג מחדש”, הנה כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם:
מיתוג מחדש מתחיל בהצגה עצמית
אם חל בך שינוי – אם התפתחת מקצועית, אם קיבלת תפקיד חדש, אם המסר שלך כבר לא מה שהיה – כדאי “לעדכן גרסה” ולהתחיל מהדרך שבה אנחנו מציגים את עצמנו.
כדאי לענות על שאלות כמו:
איך נכון לי להגדיר את עצמי היום?
איך הייתי רוצה שאחרים יתפסו אותי?
האם ההצגה העצמית שלי משקפת את זה?
חשוב שההצגה העצמית שלנו תכיל את התשובות העדכניות שלנו לשאלות הללו.
המסר שלך צריך להתאים לקהל שלך
לא רק המציאות משתנה – גם הקהל.
שווה לעצור רגע (או כמה רגעים) ולבדוק: האם המסר שלי עדיין מדבר לקהל שלי? האם הדוגמאות שלי עדיין רלוונטיות? האם ביטוי והצגת הרעיונות שלי באמת מגיעה, נוגעת ומתחברת לקהל שלי?
ובכלל – האם הקהל שלי הוא אותו קהל או שאני בכלל פונה לקהל אחר – של לקוחות, קולגות, צוות, דרגות ניהול.
לפעמים שינוי קטן יכול לעשות הבדל גדול – עדכון של דוגמאות, התאמת השפה, רענון הסיפור שמספרים.
אז לסיכום: איך גורמים לקהל לראות אותנו אחרת?
- מוודאים שההצגה העצמית שלנו משקפת את מי שאנחנו היום.
- בודקים אם המסר שלנו רלוונטי למציאות הנוכחית ולקהל היעד שלנו.
- משנים דוגמאות, סיפורים ונקודות מבט כדי להתאים לתקופה.
רוצה ללמוד איך למתג את עצמך מחדש מול קהל – ההרצאות והקורסים שלנו בדיוק בשביל זה.