איך לשדר ביטחון מול לקוחות (גם כשהקרקע רועדת)?

שמעת על רעידת האדמה שהיתה במזרח הרחוק השבוע? מפחיד. רגע אחד הכול יציב, וברגע הבא האדמה זזה.

לפעמים התחושה שגם אנחנו פה ברעידת אדמה מתמשכת, אה?

אבל האמת? זה לא קורה רק בטבע.

גם בעולם העסקים יש רגעים כאלה (לפעמים זה מרגיש ממש כאילו הקרקע נשמטת מתחתינו).
נכנסת לפגישה חשובה, עם ביטחון בהצעה שלך, אבל אז מגיעה השאלה הלא צפויה. הפרצופים מולך קפואים, האווירה מתוחה… ופתאום נראה שהקרקע רועדת. מה עכשיו?

כאן בדיוק מגיע החלק הקריטי: איך שומרים על יציבות, משדרים ביטחון, וגורמים לצד השני לרצות לשמוע עוד? (ואיזה מזל שניתן לעשות משהו שלא כמו רעידת אדמה אמיתית שגורמת לאסונות כבדים 😔)

אז ככה, איך אנחנו יכולים לעזור לעצמנו לצאת ממצב של תקיעות וקיפאון אל מול ״רעידת אדמה״ בפגישה?

> נהיה הראשונים לדבר

כשנתחיל לדבר ראשונים נקבל יותר קרדיט, נוזכר שוב ושוב, והרעיונות שלנו יהיו מוערכים לאורך כל הפגישה. כי רבים יציינו את השם שלנו במשפטים כמו: בהתבסס על הרעיון של… בדומה למה שאמרת…
ובצורה הזו זה נגדיל משמעותית את ההשפעה ונמצב את הרעיונות בחזית הדיון.

זה עובד מעולה גם בסבב היכרות – תמיד מי שידבר ראשון הוא זה שיתן את הטון מה הולכים להציג במסגרת הסבב. אז אם לא בא לך להגיד משהו מסויים (מקום מגורים, גיל, מצב משפחתי, ניסיון בתחום..) או שדווקא מתאים לך כן להדגיש משהו מסויים, לפתוח את סבב ההיכרות יגרום לזה שכולם יתיישרו אחריך.
ומה אם אין לכם אפשרות להתנדב ראשונים?
תהיו אלו ששואלים שאלה שתקדם את הדיון ותשבור את הקרח כמו למשל אז מה יכול לאפשר לנו לקדם את הפרוייקט?..

נבין מה באמת צריך מי שמולנו

לפני שנדבר, נבין מי עומד מולנו ומה באמת חשוב לו/ה. אנשים לא קונים מוצר – הם קונים פתרון לבעיה שלהם. מה כואב להם? מה יכול לשנות להם את היום?
לדוגמה, הרבה מהלקוחות שלי שרוכשים תהליך ליווי לבניית או שדרוג ההרצאה שלהם, רוצים לקבל את ה״וואו״ מהקהל, להשפיע ולעשות טוב ולהביא ערך עם התוכן או הסיפור שלהם וגם להרוויח הרבה כסף מהרצאה. זה נכון שבתהליך הם מקבלים x פגישות איתי, מצגת, אסטרטגיה או אפילו חוויה ותהליך של התפתחות אישית, אבל לא בגלל אף אחד מהדברים האלו הם קונים.

︎︎> לא לפחד לעצור ולקחת רגע

הרבה פעמים הלחץ או התחושה שאנחנו צריכים לדבר או להחזיר תשובה, גורמת לנו לגמגם, להיתקע ולהכניס הרבה ״מילות מילוי״ “אהה… אמממ.. כאילו… בעצם…” בזמן שאנחנו חושבים ומחפשים מה להגיד.

לפעמים עדיף פשוט לשתוק. לקחת רגע לעצמנו, שלוק מים, נשימה עמוקה, להאט את הדיבור, או להחליף את האמממ.. בשתיקה, בפאוזה. שבמקום לפגוע בקשב ולשדר חוסר ביטחון, מגבירה את הקשב ויוצרת דרמה.

זה נכון שככל שנתכונן לפגישות האלו טוב יותר – מול המראה, עם המצגת או אפילו יותר טוב בצילום וידאו, נגיע יותר מוכנים והסיכוי שיתקילו אותנו קטן, אבל גם הכנה לבלתי צפוי – לחשוב על מה עשוי להפתיע או פשוט להתכונן מנטלית לזה שיפתיעו אותנו ואז להעז לקחת רגע – יכולים מאוד לעזור ולייצב את האדמה תחתנו.

> ניצור חיבור ולא רק נמכור את הרעיון שלנו
עסקה טובה נסגרת כשיש תחושת אמון. הדרך לשם? להיות אותנטיים, להקשיב באמת ולהתעניין בצד השני. אנשים מתחברים לאנשים – לא למצגות מכירתיות רובוטיות. גם אם דברים לא מסתדרים לנו, אם נראה שבאמת איכפת לנו וחשובה לנו טובתו של הצד השני, זה יעזור.


רוצה לחדד את המסר שלך לקראת פרזנטציה חשובה או הרצאה ולוודא שהוא עובד? 

לזה בדיוק נועדה פגישת הטורבו שלנו – מפגש ממוקד שבו נשדרג את הפרזנטציה שלך, נהפוך את המסר לחד ומדויק, ונלמד איך לגרום לכל פגישה להוביל לתוצאה הרצויה.

במידה ויש לך כבר הרצאה שבא לך לשדרג ולהקפיץ לרמה הבאה מבחינת המסרים, הקונספט, האריזה והחוויה, אפשר לתאם איתנו שיחת התאמה פה בלינק.  

אהבתם? שתפו עם חברים, הם יודו לכם

ויש גם ניוזלטר, בלי חפירות. רק טיפים, חדשנות והפתעות ממני.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך

להגיד כן להזדמנות

מה הנטייה שלך בקשר להזדמנויות? להגיד קודם כל לא, או קודם כל כן? ליאת לוי קופלמן, לקוחה אהובה פנתה אליי והציעה לי להגיע להשתתף בפודקאסט המעולה שלה ״אני

קרא עוד »