ארבעה מינים של דוברים – איזה מרצה את.ה?
כמו בחג הסוכות, גם אנחנו, כשאנחנו מול קהל, מתחלקים לארבעה מינים של דוברים.
יש את זה שהוא מרצה ערבה – גם התוכן לא עד הסוף מהודק, אין מסר חד וברור וגם ההגשה לא הכי מעניינת. אין לו טעם ואין לו ריח (וחבל, דווקא יש לנו אחלה קורס שמלמד איך עושים את זה!)
יש מרצים שהם לולב – התוכן? מעולה! נושאים משמעותיים ובעלי טעם, מסרים בעלי ערך, מחקרים פורצי דרך. אבל… אין את הריח – כלומר, את מה שימשוך אותנו לתת ביס. העטיפה וההגשה לא מזמינה את הקהל לשמוע אותם.
מרצה הדס הוא דווקא מלא השקעה בהגשה! כל מה שצריך כדי למשוך את הקהל. תמצאו בפרזנטציה שלו שימוש בעזרים, מצגת מהממת ושלל פירוטכניקות אבל.. התוכן, מה איתו? אצל מרצים שהם הדס, יש הרבה עיסוק ב”איך” אבל ה”מה” לא מספיק חזק. מרוב פירוטכניקה לא רואים את היער.. המסר לא ברור, אולי אפילו עבורו ובסוף לא יוצאים עם שום דבר. בסוף הריח נועד רק כדי למשוך – שפת הגוף, המצגת וכל האפקטים מסביב מאוד עוזרים להגביר את הקשב, אבל הם לא העיקר, אלא מה שיש לנו להגיד. ושם חשוב לדייק ולהשקיע את מירב המשאבים – כדי שיהיה ברור ומעניין.
והכוכב שלנו בסוכה, כלומר, בבמה… הוא מרצה אתרוג.
הוא יודע לספר סיפור, התוכן שמביא מרתק את הקהל, מתובל בדוגמאות ברורות שעוזרות להבין ובנוי בדיוק בפלואו הנכון. האתרוגים גם יודעים להחזיק במה, לשדר כריזמה ולשלוף מהכובע בדיוק ברגע הנכון, את הטכניקה הנכונה. וכאלה- אנחנו אוהבים! כיף להקשיב להם ובסוף נשאר ערך, מסר ברור או תוכן מעניין.
ואם לשאול בכנות – מזהה מבין ארבעת המינים לאיזה סוג של מרצה דומות הפרזנטציות או ההרצאות שלך?
ברור שכולנו רוצים להיות אתרוג, אבל לא תמיד זה בדיוק המצב.
עם זאת, אני מאמינה שכל אחת ואחד יכולים להיות אתרוג גם על הבמה.
עם הידע הנכון והתרגול המתאים (ולגבי הכריזמה – אפילו הצלחתי להוכיח מחקרית שאפשר לשפר כריזמה!)
מוזמנים להצטרף לעמוד האינסטגרם שלי ולקבל ים של תוכן וטיפים שיעזרו לכם להיות אתרוגים כל השנה.
ואם הגיע הזמן שלכם לעשות את זה בגדול השנה –
הדרך מתחילה בללחוץ כאן.
שיהיה חג סוכות שמייח, מלא בטעם וגם בריח!